sunnuntaina, syyskuuta 26, 2010

Sunnuntai

Viikonpäivistä lauantai on aina ollut minulle mieluisin. Nykyään se on sitä entistä korostuneemmin perheen kasvaessa. Lauantaina on enemmän aikaa kaikelle ja kaikille. Vauvakin oli eilen rauhallisempi kuin olisi voinut koskaan edes toivoa. Silti sunnuntai on päivistä touhukkain. Alkava arki saa touhuamaan, mutta silti kaiken saa tehdä rauhassa koska on vielä vapaa päivä.

Tänään on leivottu tyttären kanssa. Ensi viikolla on vauvelin ristiäiset ja yritän ennakoida valmisteluissa. Leipominen luonnistui yllättävän hyvin sillä tyttö halusi jo alkuhuumassa rakentaakin isän kanssa legoilla. Näin nautittiin hyvässä hengessä myös valmiista pikkuleivistä lounaan päälle. Kohta lähdemme nauttimaan äärettömän kauniista syyssäästä ja samalla reissulla kuvaan jotakin valmiiksi saamaani.

Kävelyreissumme alkupäämääränä on Prisma. Olen miettinyt vanhentumistani, sillä eilisellä kauppareissulla ostin ristiäisiin vaatetusta. Olen aina ajatellut mummoni ostavan vaatteet marketista. Mikä ei tietysti pidä paikkansa ainakaan enää nykyään, jostakin syystä sellainen mielikuva on iskostunut vain päähäni. Minä toisaalta kuulun ihmisiin, joka ennemmin ompelee tai neuloo vaatteet alusta loppuun kunhan niitä ei tarvitse kaupassa sovitella. Joka tapauksessa eräs hame jäi mieleni syövereihin ja aion tänään kipittää samaiseen kauppaan sen ostamaan.

Eilisellä kauppareissulla minulle tuntematon naisihminen ilahdutti päivääni. Olin pukenut Sylvin ylleni ja hän ihasteli takkiani ja tuli kysymään mistä langasta olen sen tehnyt. Tulin tästä todella iloiseksi ja suosittelin ohjetta lämpimästi.

Markettien kunniaksi on luettava myös kohtuullisen hyvät lehtihyllyt. Eihän sieltä kaikkein parhaita neulelehtiä löydy, mutta kattavasti muuta luettavaa. Olen lopettanut lähes kaikki lehtitilaukseni ja ostan mielellään eri lehtiä luettavaksi aina silloin tällöin. Viimeksi muukaani tarttui Kotiliesi. Siellä mainostettiin sukkakampanjaa ensi vuoden varusmiehille. Tähän voisin vaikka osallistua.

Nyt tartun puikkoihin kahvikupin ja kampanisun kera. Josko minulla olisi iltapäivällä enemmänkin esiteltävää valmiiden töiden saralla.

Ei kommentteja: