sunnuntaina, helmikuuta 22, 2009

Nyt kutsuu mua Kuusamo...

...Sieltä vaan mä rauhani saan.

Lauantaina ajelimme miehen kanssa kahdestaan kohti Kuusamoa ja vietimme ensimmäisen kerran yön erossa pikku neidistä. Automatka sujui loistavasti pelkääjänpuolella istuskellessa. Tartuin viimeinkin suunnitelmissa olleeseen Sylviin.



Matka täytti kaikki odotukset ja oli ihana olla hetken verran erossa normaalista päivärytmistä. Vaan kotiin paluu oli kahta mukavampaa, kun vastassa oli pusutteleva pikku tyttö odottamassa.

Aikaisemmin olen osallistunut muutamaan otteeseen sny-vaihtoon. Tänä keväänä päätin jättää tämän kuitenkin väliin kiireisen aikataulun vuoksi. Ystäväni kanssa halusimme ilahduttaa kuitenkin toisiamme kevään aikana pari kertaa kiireistä piittaamatta. Tänään oli tämän aika. Hety tuli vierailemaan paperilaukun kanssa.

Laukku sisälsi jo etukäteen käyttöön otetun Sylvin ohjeen, sieviä nuppineuloja ja tupsujen valmistuspakkauksen, jossa oli neljä eri kokoista pallosapluunaa.



Lisäksi sain lahjaksi 2,5 mm bambuiset sukkapuikot ja Unisukka-tarvikepaketin, joka sisälsi kaksi vyyhtiä Sivilla-silkkivillalankaa. Sukkamalli on sota-ajalta. Mallissa ei tehdä ollenkaan kantapäätä. Odotan mielenkiinnolla hetkeä, kun ennätän tarttua tähän työhön.



Takana alkaa olemaan siis kaikin puolin todella hyvin onnistunut viikonloppu.

3 kommenttia:

Stanna kirjoitti...

tuo Sylvi on kyllä niin ihana. Täällä olen mietiskellyt sen neulomista. Tahtoo vain jäädä nuo isommat työt kesken ellei ole jotain määräpäivää milloin pitää olla valmiina.

kristiina kirjoitti...

Nuo unisukat on kivat. Olen niitä muutamat tehnyt lahjaksi. Ainoa vaan että se on alusta loppuun samaa, joten jossain välissä se käy tylsäksi. Ainakin mulla kävi. Ja lahjan saajat ovat kyllä olleet tyytyväisiä unisukkiinsa :)

Johku kirjoitti...

Stanna, suosittelen silti. Olen jäänyt malliin jo ihan koukkuun. Sukkaohje alkaa olla loppusuoralla, mallikuvion piirtäminen loppuun on sairastelun keskellä ollut hieman hidasta. Siltä varalta jos sitä on kaipailtu.

Kristiina, täytyy varmaan hommata kasa elokuvia kaveriksi. Josko malliin ei sitten ennättäisi kyllästyä. Lanka vaikuttaa ainakin ihanalta.